2009. március 6., péntek

Torokszalamandra

Hallgatásom egyetlen oka szűnni nem akaró torokfájásom.
Bár Szent Balázshoz még nem fohászkodom, itt az ideje újra beszédbe elegyednem elképzelt olvasóimmal, remélve hogy mindez gyógyító hatással bír.
Lássuk hát a jó oldalát a torokfájdalom küzdelmeinek :
Éjjel, álmomban rendkívül kis repülőgép fedélzetén tartózkodom Zitával és Vikivel. Épp hazafelé indulunk Budapestre, nem tudni pontosan a Föld melyik pontjáról. Meglehetősen érdekes jelenség, már álmom legelején az a teát szürcsölő kisbaba mellettünk, aki öltönyben ül, és a füle mögött ősz haja is van, mintha csak egy idős üzletember bújt volna csecsemőjelmezbe.
Szóval elindul a gépünk. Ekkor álomplánt váltok és teljesen felülről látom, amint a legújabb F35-ös vadászgépre emlékeztető repülőnk a kifutópályán gördül.
Vissza a saját szemszögembe.
Ekkor tűnik fel az első érdekes jelenség, amin bevallom Brüsszelbejövet gondolkodtam, hogy mi lenne ha a repülőgépen, akárcsak a villamoson lennének menetiránynak háttal ülő utasok is !
Nos én épp így ülök. Velem szemben tehát Viki és Zita.
Zárójel : Meg kell említsem, ami miatt tökéletesen ismertem eme érzés kellemetlenségét, az az 5 évvel ezelőtti tapasztalatom a németországi Europarkban, mikoris Márkóval egészen véletlenül sikerült felülnünk egy olyan hullámvasútra, ahol a kis csészealjak addig-addig forgolódtak, míg végül mi, menetiránynak háttal élvezhettük végig az utat, nem kis röhögőgörcsöt keltve a velünk szemben ülő két bajor srácban, akik végignézték a légnyomástól szétszakadni akaró, pirosan nevetve üvöltő rémült tekintetünket, amint fejeink a térdeinken pattognak.Zárójel bezárva.
Szóval lassan de biztosan emelkedni kezdett az álomgépünk. Viki meg Zita mintha mindig is ismerték volna egymást beszélgettek. Én kissé előrehajolt pózban a fejem térdközeli állapotban tűnődtem azon, hogy hogy lehetek ekkora szerencsétlen, hogy háttal ülök a pilótának. Folyamatosan emelkedtünk, meglepő gyorsasággal. Pillanatok alatt elértük a felhők biztonságot adó magasságtakaróját.
De ekkor, hirtelen leállt valami. Naná hogy zuhanni kezdtünk. Repülővel kapcsolatos álmaimban 10-ből kilencszer zuhanok, de sajnos mindig felébredek a földet érés előtt. Ám ma éjjel ez másképp alakult.
Zuhanunk ? Egészen elképesztő módon préselődtem bele a ülésbe. Míg velem szemben Viki feje megdöbbenést tanúsított, addig Zita azt üvöltötte : Tedd fel a kezed ! Sziréna szerű hang kapcsolódott be egy újabb hang layerként.
Ám tekintetem a villogó vészkijárat alatt ülő idős csecsemőre tévedt, aki akkor már fejjel lefelé ült, ugyanolyan higgadt pózban, és ugyanúgy itta a teát, ami mintha az űrben lett volna, lassan lebegett a szája felé. Kinéztem az ablakon, tejóisten éreztem ahogy a gépünk 360 fokban átfordul. A szemembe vakított a Nap egy másodpercre. Egy pillanatra a lábaim elemelkedtek a padlóról, a fejembe vér tódult, majd újra ez a nagy nyomás. Iszonyú nagy zaj volt odabent. Lábaim visszacsapódtak a szürke, kissé szemcsés talajra. Láttam ahogy Viki mond valamit, de nem hallottam, hogy mit. Ekkor, mintha még egy fokkal nagyobb sebességre kapcsoltunk volna ! Ha nem lett volna hátam mögött az ülés, azt hiszem kirepülök a gépből. Fákat láttam elsuhanni a szárny alatt, és fura fém szerkezeteket. A hang egyre csak erősödött. Mintha egy másodikvilágháborús bomba szerepét játszottuk volna mindannyian. Teljes erőmmel az ülésbe kapaszkodtam.
Hirtelen rázkódással landoltunk. Inkább becsapódtunk. A fejemet az ülésnek ütöttem kétszer is. Mögöttünk a gép hátsó része leszakadt, arcunkat megcsapta a hideg levegő, ekkor realizálódott bennünk, hogy az Északi összekötő vasúti hídon vagyunk! Megálltunk. Kissé ferdén a híd párhuzamaihoz képest. Csend lett. Itt-ott köhögött egy-két utas, épp ki akartam kapcsolni a biztonsági övemet, mikor felébredtem.

1 megjegyzés: