2009. február 22., vasárnap

Bruno a Belga

2007 januárjában váltottuk egymással az első leveleket, mikor én még teljes gőzzel az 1926-os Ausztrál - Angol ckrikett meccsre kiadott limitált szériás Thornes Toffe márkájú fémdobozt kutattam, de pusztán 9 db másik dobozt találtam nála, amit ez elmúlt 2 év alatt szépen el is cserélgettünk. Akkor még nem hittem volna, hogy egy napon egy kocsiban ülünk...

Brunot egy magas, vékony, öltönybenalvó, üzletembernek képzeltem, aki naponta repül át kontinenseket az apple-air szárnyán, és hobbiból 600 euros fémdobozokat vásárol.

A valóság : Bruno egy alacsony, pocakos, kopaszodó RENDŐŐR.
És fémdobozokat gyűjt ! Még mindig mosolyra fakadok, amilyen akcentussal kicsattant a száján az a mondat, hogy :"Im a policeman -eeeeh" Mert azt hogy "eeeeh" minden mondatának végéhez hozzáfűzte. Ez kezdetben még nem annyira, később már kissé fületszúrt...Szóval ácsorogtunk egymás mellett úgy 27 másodpercig az Ibis hotel bejáratánál, hajnalok hajnalán, a sötétben, ahová a találkozópontot rögzítettük, ilyen precizitással :
mert ugyanis Ő meg volt győződve, hogy én idősebb vagyok, én meg ugye meg voltam győződve hogy egy terepmintás nadrágban, hatalmas sörhassal ácsorgó, kis kopasz emberke nem lehet Bruno. Mondta persze, hogy Toyotaja van, arról felismerem, de ez számomra olyan, mintha azt mondanám most Önöknek, hogy "holnap akkor találkozunk ! A Hartwig und Vogel-es fémdobozban jövök ! " de legalábbis hasonló.
Szóval a megdöbbenéseink után jókedvűen huppantunk a Toyotaba, és máris elkezdtük vesézni a fémdobozok világát. Megdöbbentően jó érzés, mikor az ember egyfajta hobbiban hasonló lelkesedőkre lel.(egyperces néma csönd a Kapirgálófórum rajongóiért) Az, hogy nem kell magyarázkodni, hogy menjünk külön a piacon ! Mert ez EVIDENS..hogy külön rohanunk, és mindenki kutat, és az hogy a piac után a kocsiban ülve mindketten fel tudjuk idézni az összes látott fémdobozt, hogy a Bensdorpos kakaó doboznak jó ára volt, dehát milyen csúnya volt a teteje, és hogy a Nestor cigisdobozból a legkisebb már nem annyira eladható Ebay-n mint két évvel ezelőtt. Óriási élmény volt, bár fémdobozt nem találtunk, a piac teljesen lenyűgözött. Olyan tárgyakkal volt ugyanis teli, amelyet az Ecserin nem sűrűn látni, ott volt egyből a bejárat mellett egy hatalmas indiai elefánt ! PL :egy klippbe, vagy egy filmbe rendkívül izgalmas kellék lehetne, bár én még egy lakásba is el tudnám képzelni.






Aztán volt egy csomó vidámparkból kiselejtezett "kellék". Mmmmm. Kis autók, meg hintalovak !
A kopott szekrények varázsáról már ne is ömlengjek.
Az utolsó mondat, amit meg kell osszak Önökkel, hogy Bruno egy másik bolhapiacra is átvitt, ami sokkal inkább zsibvásár hangulatú volt, és az Árpád hídhoz hasonló híd alatt húzódott, Duna nélkül. Szóval ott ácsorgott egy nagy kartondoboz az utolsó árusnál, akihez igaziból senki nem nagyon ment oda. Szőnyegeket árult, meg egy két lim-lomot. Nem tudnám felidézni pontosan, hogy miért de olyan egyértelműnek tűnt, hogy nekem bele kell nézni abba a kartondobozba.

Hát ez volt benne :

2 megjegyzés: